مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات درباره علت افزایش قیمت کنسرو ماهی در خصوص راهکارهای کاهش قیمت و برنامه‌های در دست اجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت.

کنسرو - تن ماهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس مختاری در پاسخ به چرایی افزایش قیمت کنسرو ماهی و خارج شدن آن از سفره اقشار ضعیف اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های تولید کنسرو در سطح جهانی (اعم از افزایش قیمت ماده اولیه ماهی تون، افزایش قیمت قوطی، هزینه‌های صیادی، روغن، درب قوطی)، افزایش هزینه‌های کارگری در کارخانجات، کاهش واردات ماهی تون برای تنظیم بازار، عدم به موقع تخصیص ارز، زمان بر شدن تخصیص ازر به دلیل تغییر گروه کالایی تون ماهیان از گروه کالایی ۲۱ به گروه کالایی ۲۲ و افزایش هزینه تمام شده تولید ماهی تون از آب‌های بین المللی از دلایل افزایش قیمت کنسرو ماهی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که تاثیر عمده و قابل توجه در افزایش قیمت کنسرو دارد در حقیقت افزایش قیمت ماهی تون صید شده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات در پاسخ به اینکه آیا سازمان شیلات برنامه‌ای برای کاهش قیمت این محصول در بازار دارد؟ گفت: هر چند که پدیده چسبندگی قیمت در کالاها وجود دارد، اما کاهش قیمت امکان پذیر است. در خصوص راهکارهای کاهش قیمت برنامه‌های در دست اجرا است که از جمله آنها می‌توان به کوتاه کردن زنجیره تامین و توزیع کنسرو با عرضه مستقیم کنسرو تنظیم بازاری در غرف میادین تره بار شهرداری‌ها برای تنظیم بازار، فروش سازمانی به اتحادیه‌ها و تشکل‌های کارمندی و کارگری و همچنین پیگیری حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده کنسرو به عنوان غذای سلامتی در سفره مردم اشاره کرد.

وی گفت: همچنین سازمان شیلات ایران برای سال ۱۴۰۲ مجوز واردات ۲۰ هزار تن ماهی تون برای تامین مواد اولیه صنعتی کارخانجات و تنظیم بازار مصرف را صادر کرد که در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۵۹۰۰ تن از این مجوز صادر شده ثبت سفارش شد و امیدواریم تا انتهای سال، باقی مجوزهای صادر شده ثبت سفارش واردات شود.

کد خبر 808889
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    من موندم این فروشگاه های زنجیره ای که تن ماهی را با 30 الی 50 درصد تخفیف می فروشند آیا از جیب خودشان مایه می ذارن ؟ منطقا نه . پس این تخقیق را تولید کننده می دهد . به عبارت دیگر تن ماهی انقدر سود دارد که اگر با تخفیفات ویژه هم فروخته شود هم برای تولید کننده سود ساز است و هم برای فروشنده . پس چرا در حالت عادی قیمت را کم نمی کنند . جواب : نظارتی وجود ندارد !صاحاب یوخدی